استفاده بیشتر از بازارهای خارجی و حضور پایدار و تثبیت شده در این عرصه، به گسترش نفوذ شرکت‌ها در بازارهای جهانی کمک می‌کند و سبب دستیابی به ثروت جهانی، رشد و ارتقای متوازن با جهان، حضور رقابتی‌تر در صنعت و تولید تخصصی و علمی می‌شود. اصولا رشد و ارتقای شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بدون توسعه تجارت جهانی، کشف و ایجاد بازارهای جدید و ورود هر چه بیشتر به بازارهای بین‌المللی امکان‌پذیر نیست.

ما در ویرا تجارت شریف با علم بر این موضوع، شرایطی فراهم آوردیم تا مجموعه‌هایی که به بلوغ کافی در تجارت خارجی رسیدند و در حال حاضر در بازارهای خارجی تجارت می‌کنند و حضور بین‌المللی دارند، بتوانند این حضور خود را تثبیت کنند و از فرصت‌های موجود در بازارهای جدید استفاده نمایند و با گسترش فعالیت‌های خود، سازمان خود را در سطح جهانی مطرح نمایند.

بسترسازی برای ایجاد شوروم در بازارهای هدف

یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های حضور پایدار و دائمی در بازارهای هدف، کاهش هزینه‌های جست‌وجو، زمان و تلاش مصرف‌کنندگان خارجی برای به دست آورن محصولات شماست. با وجود خیل انبوهی از محصولات رقبا در بازارهای هدف، معرفی محصولات و ایجاد اعتماد در مشتری برای خرید آنها بزرگ‌ترین دغدغه در تجارت خارجی است. لذا باید هزینه‌های جست‌وجو را برای مشتریان خارجی کاهش داد و ارزیابی کیفیت محصولات را نیز برای ایشان تسهیل نمود، تا اعتماد مشتری جلب شود و تبدیل به یک مشتری دائم برای شما در بازارهای خارجی گردد.

ایجاد شوروم و پایگاه‌های صادراتی در خارج از کشور می‌تواند متضمن این دو نوع کارکرد باشد. در واقع یک پایگاه صادراتی باید متجلی نام و نشان تجاری شما در ذهن مشتری باشد و کیفیت محصولاتی که از طریق آن عرضه می‌شود را تضمین نماید. اما ایجاد چنین پایگاهی نیازمند بررسی‌های قانونی، شناخت دقیق از بازارها، شناسایی بهترین موقعیت مکانی در بازارها، جذب نیرو و آموزش است که ما تلاش کردیم تا خدمات کاملی را به مشتریان خود که به چنین بلوغی برای ثبیت حضورشان در بازارهای هدف رسیدند، ارائه نماییم و از تحمیل هزینه‌های گزاف و بی‌نتیجه به ایشان جلوگیری کنیم.

بررسی و شناسایی فرصت‌های جدید برای توسعه بازارهای بین‌الملل

هر بنگاه اقتصادی برای ورود به بازارهای جهانی، قبل از تخصیص منابع باید نسبت به شناخت متغیرهای محیطی و ابعاد مختلف بازارهای هدف اقدام نماید. بدون شناخت ابعادی نظیر ویژگی‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، تکنولوژی وضعیت رقابتی، ماهیت صنعت و فعالیت عرضه‌کنندگان و خریداران عمده و ویژگی‌های هر یک، نمی‌توان امید چندانی به موفقیت در بازارهای خارجی داشت. لذا دسترسی به اطلاعات کامل، مرتبط و به هنگام می‌تواند به عنوان مزیت رقابتی هر بنگاه اقتصادی باشد.

با توجه به اهمیت دسترسی به اطلاعات صحیح در تصمیم‌گیری‌های تجارت خارجی و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدات در بازارهای خارجی، کارشناسان ما در ویرا تجارت شریف بستری فراهم آوردند تا شرکت‌های ایرانی با پشتوانه مطالعات جامع در خصوص شناخت همه جانبه بازارهای بین‌المللی، وضعیت رقبا و ویژگی‌های محصولات، اصول فنی و استانداردهای خاص حاکم بر بازارهای جهانی و تمایلات مصرف‌کنندگان در این بازارها، بتوانند با استراتژی و برنامه صحیحی وارد بازارهای خارجی شوند و حضور پایداری در تجارت بین‌الملل داشته باشند.

خدمات بیشتر ...