داشتن مبادلات تجاری گسترده و بین‌المللی از عوامل اصلی رشد بنگاه‌های اقتصادی و به ویژه شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد. ورود در این بازارها علاوه بر رشد اقتصادی، رشد فناوری و به روز بودن بنگاه‌ها را نیز در پی خواهد داشت. اما حضور موفق و پایدار و رقابت در بازارهای بین‌الملل ادبیات تجاری خاص خود را دارد و نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی است که بتواند موفقیت مجموعه‌ها را تضمین نماید.

خدمات ما در بخش آمادگی صادرات مختص مشتریانی است که محصولاتی با آمادگی لازم برای ورود در بازارهای بین‌الملل دارند و از تعهد مدیریتی برای امر صادرات و تجارت خارجی برخوردار هستند، اما تا کنون تلاشی برای صادرات محصولات خود نداشتند و یا نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی برای ورود در بازارهای خارجی دارند. ما در این بخش تلاش کردیم تا مجموعه‌ای از خدمات را برای مشتریان خود ارائه نماییم که ضمن ارزیابی آمادگی صادراتی سازمان خود و محصولاتشان، شناخت خوبی نسبت به بازارهای بالقوه برای محصولات خود به دست آورند و بتوانند بازار هدف خود را با توجه به پتانسیل‌های خود انتخاب نمایند و همراهشان خواهیم بود تا زیرساخت‌های لازم برای ورود محصولاتشان در بازارهای هدف ایجاد شود و با نقشه راه مناسبی بتوانند وارد فاز تجارت بین‌الملل شوند.

ارزیابی آمادگی شرکت در جهت صادرات

ورود به هر بازاری يك سرمايه‌گذاري بلندمدت محسوب مي‌گردد و نيازمند حرفه‌اي شدن مي‌باشد. عدم آمادگي و نداشتن زیرساخت‌های لازم می‌تواند ورود به بازار را با مشکل همراه کرده و ضمن شکست و تحمیل هزینه‌های بسیار، کسب‌وکارها را برای همیشه از حضور در بازارهای جهانی ناامید کند و منتج به شكست و عدم تحقق اهداف مورد نظر شود.
از اين رو ويرا تجارت شريف به منظور توسعه و موفقيت دايره فعاليت بنگاه‌ها به خارج از مرزها، پایش جامعي براي ارزيابي توانمندي شركت‌ها و ميزان آمادگي بنگاه‌ها انجام مي‌دهد كه از الزامات حضور پايدار در بازارهاي بين‌المللي مي‌باشد و بر اساس اين ارزيابي نقاط قوت و ضعف بنگاه‌ها تعيين و سطح آمادگي شركت‌ها براي صادرات مشخص مي‌گردد و بسته به سطح و نياز شركت‌ها خدمات مرتبط ارائه شده و موجب ارتقا و بين‌المللي شدن شركت‌ها مي‌شود تا به بنگاه‌هايي جهت فروش و دادوستد بين‌المللي تبديل گردند.

تحقیقات و مطالعات بازارهای بین‌المللی

هر بنگاه اقتصادی برای ورود به بازارهای جهانی، قبل از تخصیص منابع باید نسبت به شناخت متغیرهای محیطی و ابعاد مختلف بازارهای هدف اقدام نماید. بدون شناخت ابعادی نظیر ویژگی‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، تکنولوژی وضعیت رقابتی، ماهیت صنعت و فعالیت عرضه‌کنندگان و خریداران عمده و ویژگی‌های هر یک، نمی‌توان امید چندانی به موفقیت در بازارهای خارجی داشت. لذا دسترسی به اطلاعات کامل، مرتبط و به هنگام می‌تواند به عنوان مزیت رقابتی هر بنگاه اقتصادی باشد.

با توجه به اهمیت دسترسی به اطلاعات صحیح در تصمیم‌گیری‌های تجارت خارجی و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدات در بازارهای خارجی، کارشناسان ما در ویرا تجارت شریف بستری فراهم آوردند تا شرکت‌های ایرانی با پشتوانه مطالعات جامع در خصوص شناخت همه جانبه بازارهای بین‌المللی، وضعیت رقبا و ویژگی‌های محصولات، اصول فنی و استانداردهای خاص حاکم بر بازارهای جهانی و تمایلات مصرف‌کنندگان در این بازارها، بتوانند با استراتژی و برنامه صحیحی وارد بازارهای خارجی شوند و حضور پایداری در تجارت بین‌الملل داشته باشند.

تهیه برنامه صادراتی

داشتن یک برنامه تجاری بین‌المللی منسجم و دقیق به شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کمک می کند که اهداف آینده را پیش بینی کنند، دید بهتری نسبت به شرایط حاکم بر تجارت خارجی داشته باشند، با محدودیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدات موجود آشنا شوند و با برنامه‌ی مشخصی در بازارهای جهانی حاضر شوند. قطعا داشتن استراتژی برای ورود یا گسترش فعالیت در بازارهای هدف برای موفقیت این کسب‌وکارها در بازارهای جهانی بسیار مهم است.

لذا ما در تلاش هستیم تا با تدوین یک برنامه‌ی صادراتی سودمند و جامع در توسعه‌ی توانایی فروش بین‌المللی شرکت‌های ایرانی و تسریع روند صادرات کالای آنها، به افزایش درآمد حاصل از فروش کمک کرده و آسیب‌های ناشی از کاهش تقاضا در بازارهای داخلی را کاهش داده و همچنین گامی موثر در توسعه‌ی اقتصادی کشور برداریم.

ایجاد زیرساخت‌های صادراتی

تجارت در بازارهای داخلی و حضور در بازارهای خارجی تفاوت‌های اساسی باهم دارند. از ادبیات تجاری حاکم بر این بازارها گرفته تا زیرساخت‌های لازم برای رقابت در این بازارها. لذا موفقیت در بازارهای داخلی نمی‌تواند متضمن موفقیت در عرصه تجارت خارجی نیز باشد و نیازمند ایجاد تغییرات و توسعه در ساختار سازمان، تخصص‌های نیروهای انسانی، ابزار و زیرساخت‌های تجاری و … می‌باشد.

لذا ما در این بخش مجموعه کاملی از هر آنچه که شما برای موفقیت در بازارهای خارجی نیاز دارید، فراهم آوردیم، تا کمک کنیم سازمان شما به یک سازمان، با ماهیتی بین‌الملل تبدیل شود و بتواند چهر‌ه‌ای بین‌المللی از خود در تجارت خارجی ارائه نماید و با جلب اعتماد مشتریان خارجی، اعتباری جهانی برای خود بسازد. این زیرساخت‌ها شامل ابزارهای بازاریابی و معرفی خود و محصولاتتان در عرصه بین‌الملل، بانک‌های اطلاعاتی از مشتریان در بازارهای هدف، برنامه‌های عملیاتی بازاریابی و … می‌شود.

خدمات بیشتر ...

توسعه بازارهای صادراتی